banner-pims

PIMS™, Communicatie met patiënten

Unieke software voor het beheren van patiënten informatie folders

Het goed informeren van patiënten is een belangrijke rol van Afdelingen Patiëntencommunicatie binnen ziekenhuizen en zorginstellingen. Dit kan ondermeer middels het verstrekken van gedrukte folders in de wachtkamer, via zogenaamde POI (Point Of Information) zuilen in het ziekenhuis, of via de website. Het beheren en centraliseren van deze informatie - en het up-to-date houden ervan - is een knap lastige taak. Met behulp van het innovatieve en geavanceerde PIMS™ (Patiënt Informatie Management Systeem) van 4CLOUD® kunnen artsen, specialisten en medewerk(st)ers van de afdeling Patiëntencommunicatie op eenvoudige wijze hun eigen tekst-, beeld-, en foldermateriaal beheren. Dankzij simpele druk op de knop kan er een gedrukte versie besteld worden van een folder, en kunnen informatie op de website én POI zuilen automatisch geüpdatet. Informatie via de patiënten website kunnen worden aangeboden in HTML, XML (voor speciale Apps) of door het systeem automatisch gegenereerde PDF bestanden, alles uiteraard volledig in de huisstijl van het ziekenhuis.

PIMS™ is een cloud-gebaseerde SaaS (Software as a Service) oplossing die eenvoudig via een webbrowser te gebruiken is op tablets, desktop computers of laptops, waar en waneer dan ook. Dankzij de uitgebreide gebruikersbeheer functie is het mogelijk om verschillende rechten niveaus toe te kennen om de informatiestroom binnen PIMS™ op een goede manier te beheren én beheersen. De opmaak van folders en zogenaamde vaste tekstblokken (terugkerende teksten die in meerdere folders gebruikt worden) en het beheer van beeldmateriaal is op een zeer gebruiksvriendelijke manier geregeld binnen het systeem, en werkt volgens het What You See Is What You Get (WYSIWYG) principe. Een uitgebreide beeldbank zorgt tevens dat al het belangrijke beeldmateriaal op één plek aanwezig is. Iemand die gewend is te werken met Microsoft Word, zal zich dankzij de gebruiksvriendelijke interface snel thuisvoelen in het PIMS™ systeem, waardoor de leercurve zéér laag is. Binnen het PIMS™ systeem kunnen folders tevens voorzien worden van een uiterste houdbaarheidsdatum (revisiebeheer). Wanneer deze verstrijkt wordt er vooraf automatisch een e-mail toegezonden aan de personen die toegekend zijn aan de betreffende folder, waarin verzocht wordt de inhoud ervan op actualiteit te controleren en kunnen folders tevens automatisch off-line worden gehaald. Het archiveren van niet langer gebruikte folders is ook standaard functionaliteit. Dit kan in zowel PDF- als in HTML formaat, zodat folders snel en eenvoudig weer opnieuw opgeroepen kunnen worden.

PIMS™ helpt ziekenhuizen en zorginstellingen alle data met betrekking tot patiëntinformatie op eenvoudige wijze te stroomlijnen. Een hogere mate van efficiency, kosten- en tijdsbesparing zijn daar uiteindelijk een gevolg van en een DTP'er is niet langer nodig. De doorontwikkeling van PIMS™ vindt ook geheel plaats in samenspraak met de gebruikers van PIMS™, waardoor onze klanten uiteindelijk voor een belangrijk deel zelf bepalen hoe de software evolueert. Deze wijze van doorontwikkeling is al sinds jaar en dag de ruggengraat van de bedrijfsfilosofie van 4CLOUD®. PIMS™ is tevens naadloos te koppelen met onze 4WEB™ Web-to-Print bestelportaal, zodat ook al het andere interne drukwerk gecentraliseerd beheerd kan worden.

 

Bent u benieuwd naar de praktijkervaringen met PIMS™? Neem dan contact op met de Bureau Patiëntenvoorlichting van het Slingeland Ziekenhuis te Doetinchem via patientenvoorlichting@slingeland.nl of 0314 - 32 96 37. Zij gebruiken de PIMS™ patiënteninformatie software al sinds 2014 naar grote tevredenheid en delen hun kennis en ervaring graag met u.

Voor meer informatie, neem contact met ons op.